< /head>

Kyrksjön 5/2, dm # 2

Idag var det en kylig men frisk dag ute på Kyrksjön i Mulltorp. Det var endast -13 grader när vi lämnade Lidköping.
Framme vid parkeringen klädde vi på oss alla kläder vi hade med oss och löste startkort och lite lotter och inväntade starten.
Innan utgången så hade de utrop på lotter, första vinst var ett isborr. Hörde att de ropade upp numer 29. Jag hade inte öppnat de fem lotter som vi i familjen köpt och andra lotten jag öppnade stod det numer 29 på! Woho!
Tog med oss skryllorna och gick ut på isen som låg med ca 3 cm snö. Jag gick iväg med Albin och Alexander till en vik där det var helt dött. Fiskade mig sakta tillbaka mot mitt favoritställe vid starten. När jag väl kom fram dit och hade gjort ett hål och fick ner pirken till botten men innan jag ställt in djupet rätt så satt det en fisk på. Score! Hade helt okej fiske i ca 30 minuter sen dog allting helt totalt.
Mina fingrar känndes som en kall lyktstolpe i vinternatten, hårda och när man rörde något som var varmare fastnade man lite lätt.
Efter fyra timmar ute på isen gick slutskottet och jag packade ihop och gick in för invägning tillsammans med Alexander. Vi båda trodde att han för första gången fått mer fisk än jag för han hade haft mer aktivt fiske än jag.
Det visade sig att jag fick 1292 gram (trots att jag missade att väga in en fisk som trillde ur min skrylla) och Alexander fick ihop 1184 gram. Ännu en vinst över den grabben! Jag är helt nöjd! Blev etta i min grupp och tvåa av alla damer, det var bara Laila Vuotolainen som fick mer än mig, det var inte mer än ett ynka hekto så jag är helnöjd! Alexander vann i sin klass och två segrar resulerar vidarekvalificering till sm, även jag är nu vidare! Grattis till oss och alla andra som nu är klara!
Innan utgången.
Taggad kille.
Lotten som gav vinst.
Sådan far sådan son.
Väntan på prisutdelningen.
Tävlingens yngsta deltagare.
Maria Ahlgren knåpade ihop ca 8 hg.
Dagens högsta vikt fick Charles Fasth fiskandes för Lidköping SFK. Vikten var någonting runt 7 kilo. Bra jobbat!
Även Daniel Blom lyckades placera sig trots sin hemska förkylning! Krya på dig Daniel ♥

Kamera ; Nikon D40
Plats ; Mulltorp
Fotograf ; Matilda Leijon
Datum ; 5 februari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0