< /head>

'Lilla SM' Alvasjön 2012

Killen jag slog med endast 2 gram, än har han inte slått mig vad jag kommer ihåg!
Benny som lyckades få upp två fina fiskar i samma hål, den största vägde 1045 gram.
Idag var det fiske på Alvasjön på Hökensås. Det var rent ut sagt skitväder men det hindrade inte 3 juniorer från Likdöping och många andra att ta sig ut på isen. 
I 3 timmar och 35 minuter var jag napplös och hade tröttnat, då tog jag med mig borret och spöt och gick till en snöfläck och testade där och fick två små akvarie-fiskar och senare fick jag en lite bättre på något runt 3 hekto och senare en akvarie-fisk igen. Jag fiskade med Kinnepirken och en egengjord krok testade tidigare i veckan att göra egna krokar och ja, det gav resulat. Det var en svart silvrig krok som hade svart garn med orange limkula på.
Dessa fyra fiskar gav mig en förstaplats, vikten blev 358 gram, 2 gram mer än Alexander. Riktigt skönt! Slog även min syster Ronja, vilket jag inte trodde. Hon fick 107 gram och vann även hennes klass.
Nu väntar jag otroligt mycket på besked  och vart det blir åka till i helgen för fiske, hoppas på att det blir en tävling på Kyrksjön i Ulricehamn!

Kommentarer
Postat av: Alexander Borenfors

Tack för idag! Men kom ihåg att jag slår dig om det blir Kyrksjön där jag har mina ställen!

Kram på dig ses imorgon <3

2012-01-29 @ 21:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0