< /head>

Sulviken 14/1

Idag var det säsongspremiär för mig men även för Rasmus  debut. Det var på sjön Glafsfjorden i Sulviken i som tävlingen ägde rum som även var Värmlands DM. Det var många kända ansikten där och även mina kära vänner från Norge var där. Det var riktigt kul, dock hann jag inte prata så mycket med de för de bara försvann.

Och nu till fisket.

Vi åkte 04.30 ifrån Lidköping imorse. Alla barnen somnade i bilen, iallafall en liten stund. Väl framme så såg vi solen stiga upp bakom träden borta på andra sidan av sjön. Det så lovande ut för en fin dag. Bilarna rullade in med både trötta och pigga människor. Min kamera smattrade med alla kort som togs. Jag letade desperat efter någon dam junior utan positivt resultat. Det såg ut som om det bara skulle bli jag och min syster Ronja.

Jag och Rasmus fick ansvaret för att ta hand om Ronja under dagen pimpel. Vi var alla förberedda på att fisket inte skulle vara topp.

Det var segt hela dagen. Jag fick fiskar små som de jag har hemma i akvariet. Nappen kändes knappt så det  var full koncentration som gällde. Kinnepirken 45 mm, en gul/röd enkel krok på ett Normark spö var det som gällde för mig idag.

Det slutade med att jag kämpade ihop till 661 gram som gav mig en första plats i äldre damjunior. Ronja som tröttnade direkt fick en fisk och en vikt på 36 gram som gav henne en första plats i yngre damjunior. Rasmus som gjorde sin första tävling men även pimplade för första gången idag fick ihop 231 gram och en andra plats i äldre herjunior, vilket var imponerande ;) Pappa fick ihop 1359 gram.

Nu laddar vi om inför Norra-rycket som äger rum imorgon. Det är istället för Nora-rycket eftersom att det inte fanns is på Nora sjön som tävlingen egentligen skulle vara.

Kamera ; Nikon D40
Plats ; Arvika
Fotograf ; Matilda Leijon
Datum ; 14 januari

Kommentarer
Postat av: Rebecca Rehn

Härliga bilder!

2012-01-15 @ 11:06:47
URL: http://rebeccaarehn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0