< /head>

Sammanställning från SM + bilder #3

Strålande sol och vindstilla var det på parkeringen så man hade förhoppningar om att det skulle råda Jämtlandsväder även ute på isen. Fel fel fel. Hornepär var starkare i vinden än vanligt och Ronja fick hålla hårt i skryllan för att den inte skulle flyga bort. Vi hade fått ett tips av den gode PEO Nilsson och följde detta. En vass åt vänster som skulle vara dålig första 20 minuterna för att sedan bli bra med fiske i gammelhål.

Jag valde att gå rakt ut på sjön och leta efter ett grund som jag sett på djupkartan och trodde att det fanns fisk där. De tidigare åren jag vart där upp har det ju vart fisk på alla ställen vart man än var så jag va säker att det skulle finnas fisk där. Det hade jag helt fel.

Jag kämpade riktigt mycket, trots min mage och mitt knä så gav jag inte upp. Fick flera förfrågningar av en av kontrollanterna ute på isen om de skulle köra in mig på fyrhjulingen men jag nekade, det går ju inte att ge upp på ett SM.

Jag var fisklös i 150 minuter tills jag bytte till min egengjorda krok och satte en 3 hektos fisk direkt. Plockade upp tre fiskar på en gång och fick energi så jag orkade kämpa den sista tiden. Klarade få upp en till fisk efter måna om och men.

 

(Tog delar av texten från pappa, klicka HÄR för att komma till hans blogg)

Klicka på bilderna för att få de större


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hur har din måndag vart,har den vart bra?:)

2012-03-26 @ 15:04:33
URL: http://littlebytilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0