< /head>

5-timmars på Viken

Den traditionella fem timmars-tävlingen på sjön Viken ägde rum idag. Jag var i valet eller kvalet om jag skulle åka med då jag inte mått speciellt bra det senaste. Men jag tog mig i nacken och åkte med ändå, denna tävlingen får man ju bara inte missa!

Enligt yr.no så skulle vädret passa mig helt, soligt, 4 plusgrader och inte så mycket blåst.

Där framme så plockade vi på oss kläderna och skulle lösa startkort. Jag som är som jag är skojade till det lite med Benny, jag ställde upp ett kort på han längst fram där man löste korten så de deltagande kunde se de utan att Benny hade en aning. De flesta fick sig ett gott skratt. Vi lastade upp skryllorna och isborren på ryggarna och begav oss ut på den spegelblanka sjön.

Kortfattat så gick det inte alls vägen för mig där ute. Mådde som sagt inte alls bra så jag frös hela tävlingen och fick bryta 30 minuter tidigare.
Trots att jag bara haft fisk i två eller tre hål så skrapade jag ihop 998 gram fisk. För att vara Viken är det uselt, men för att ha varit mig när jag är så tätt inpå en operation så tycker jag att det faktiskt var grymt gjort av mig!

 

Kamera ; Nikon D40
Plats ; Forsvik
Fotograf ; Matilda Leijon
Datum ; 4 mars

 


Kommentarer
Postat av: Tomas Leijon

Ja Matilda.

Du är GRYM!

2012-03-07 @ 17:52:30
URL: http://tomasleijon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0