< /head>

Hoting utan resultat

Vad jag har förstått så är alla som var med nöjda men helt slut efter resan. Rasmus som aldrig vart med på någon resa som denna blev förvånad över att man blev så trött och inte orkade, det är jobbigt på långa fiskeresor. Det var som jag frågade mig själv och undrade när kommer man vila upp sig efter SM + denna resa?
I onsdags hade vi planerat att åka till Hoting då vi hört och läst om alla fina borrar se fått upp där. Den största registrerade på 2.8 kilo. Vi åkte dit så vi var där runt klockan halv tio och gick ut på isen. Vi hade blivit tipsade om en ö där det gick ut en grynna som de tagit många abborrar över 2 kilo. Jag gjorde förväntansfullt ett hål för att få fiska så fort som möjligt, jag ville ju ha en av de stora. Och det innan någon av de andra fick det. Utan ett enda känn borrade jag mig vidare för att försöka få på fisken. Men även där utan tillsyn av fisk. Ingen av de andra hade heller fått fisk. Vi fortsatte och fiska och jaga men ingen lyckades. Pappa fick ca 5 fiskar och Rasmus ca 10 stycken på två timmar. Vi bestämde oss för att packa ihop och åka där ifrån. Vi skulle inte åka hem, utan vi tog oss till Rudsjön där vi vart dagen innan.
Jag gick direkt till stället där jag haft få min bumling. Satt och nötande och pratade med Ronja då det nöp i en fin 2.5 hektos fisk. Ingenting mer i det hålet så vi flyttade oss 20 meter för att göra ett till hål. Jag fick på en loppa och gav över spöet till Ronja så även hon skulle få någonting. Snabbt och lätt drar även hon upp en liten loppa. Gick ytterligare 20 meter och gjorde ett hål. Nätade en liten stund i det då jag såg att toppen rörde sig ytterst lite. Höll still och chansade på att att fisken satt och gjorde ett lockryck. Som jag tänkt så satt det en fisk på kroken och jag insåg att den var stor. Inte så stor som vi hoppats på och va ute efter men den va en helt ok bonusfisk. Fisken kom upp och jag uppskattar den till 5 hg.
Jag och Ronja rörde oss mot pappa då han placerat sig där borta som vi slutade fiska i tisdags. När vi kommit bort till han så sa han åt oss att gå bort mot en udde där de haft bra fiske tidigare. Pappa slog ett hål och hann inte ställa in djupet innan det small på första. Ca 7 snabba fiskar upp innan han bytte hål. Jag gick lite längre bort för att även jag slå ett hål. Innan jag borrade igenom ropar pappa om hjälp, att jag skulle vara beredd med huggkroken ifall den va så stor, även var beredd med kameran. Upp kom det en 6 hektos abborre. Riktigt kul. Nu stod alla vi 3 runt pappa och var imponerade över fisket. Han fick upp 5 superfina fiskar i det hålet. Rasmus sprang iväg för att även han försöka få ett roligt hål. Jag tog lite kort på pappa innan även jag gick tillbaka till mitt hål för att fiska. Utan fisk borrade jag mig tillbaka mot bilen då det hade börjat mörkna lätt. Rasmus ropade på mig att han behövde hjälp, han var i en fight nu. Jag sprang dit för att hjälpa. Upp kom en gädda och några svordomar kom ut ur Rasmus mun, han ville så gärna ha en stor abborre.
Alla borrade sig nu hemåt. Ronja gick med mig för att stötta mig och heja på mig att jag skulle vinna tävlingen. (Den som fick störst abborre skulle bli bjuden på glass). Även pappa fick en gädda, vissa fina abborrar kom upp. Även denna dag så var alla nöjda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0