< /head>

Lyckad första tur

 
Tyska gäster med en god fångst. 
 
 
Fiskarna blir större och större. 
 
 
Som min livs första sej så smackar jag på en på 7 kilo. 
 
 
Ganska dåliga foton på mig och fisken, men gästen har som försvar att han aldrig hållt i en kamera tidgare.
 
 
För några dagar sedan tog jag med mig två tyska gäster på en fisketur. De hade dagen innan inte fått mer än en torsk och bad mig då att följa med de och visa hur man gjorde. Detta var för övrigt min första tur efter sej. Efter mycket letande efter sillen så hittade vi de och släppte ner våra jiggar. Gästerna skrattade så de knappt fick någon luft och de blev förvånade över hur trött man kan bli  av att drilla fisk. Mitt i det hela släppte jag ner min jigg. I samma stund så fick en av gästerna på en fisk och jag bestämmer mig för att snabbt veva upp för att kunna landa hans fisk. Det dröjde inte länge innan min första sej attackerade jiggen. En sej på sju kilo ger jag 100% godkänt. Tyvärr hade en av gästerna problem med ryggen och ville därför avbryta detta fantastiska fiske. 
 
Dagar som dessa uppskattar man sitt jobb mer än vad man tidigare gjort!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0