< /head>

Säsongspremiären på Syrsjön 11/12

Skolan slutade idag 12:00 vilket fick mig att skynda mig hem mer än någonsin. Tidigt slut på dagen gav mig chansen att för första gången för säsongen testa mina fiskesaker som har legat och väntat på att få luftas sedan april i våras.

-

Nu var det äntligen dags att få leka av sig lite. Jag tog med mig pojkvännen Rasmus och Jonathan ifrån klassen ut för att även de skulle få smaka en bit utav något så underbart som detta. Jonathan hade aldrig tidigare stått på en is med fiskesaker redo för att fiska, så för han så var detta helt nytt. Förväntansfull och lycklig gick vi ut på isen och valde att gå till solen då vi bara skulle leka lite. Jag skulle då visa Jonathan hur och varför ett pimpelspö var utrustad på just det sättet och hjälpa han komma igång och i med grejerna i vattnet. Jag hann  inte borra mig ett eget hål innan jag hörde ett glädjerop bakifrån att första fisken var fångad. Han klarade det galant och fortsatte med fisket.

-

Både Rasmus och Jonathan tog det lugnt och stressade inte särskillt mycket om man jämför med mig som var så ivrig att få fisk så jag sprang runt och borrade som en duracell-kanin. Fisklöst blev det för min del då vi traskade tillbaka till bilen efter ca 80 minuters fiske, Jonathan fick upp 2 abborrar samt en mört medans Rasmus fick en abborre. Det kanske gällde att stanna  kvar och trigga igång fiskarna istället för att leta denna dag?  Nu är det bara invänta helgen för ännu mer fiske och även säsongens första tävling!

Jonathan var stolt över sin första pimplade abborre.
Rasmus som tidigare vart med visste hur det skulle gå till.
Han lärde sig hur man satte på en maggot på bästa sätt. Självklart lät jag honom fiska med utrotaren (jämtkroken)
 
Fotograf: Matilda Leijon
 

Kommentarer
Postat av: Tomas Leijon

Grattis Jonatan till första abborren på vintern.
Men med en sådan duktig lärarinna kan det ju inte gå fel.

2012-12-13 @ 15:39:08
URL: http://tomasleijon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0