< /head>

Allahjärtansdags brownies

Hej!
Hur har ni haft det på lovet? Jag har iallafall haft det riktigt skönt, bara legat och vilat ut ordentligt! 
Alla fridade ju alla♥-dag på ett eller annat sätt och jag tänkte dela med mig av hur jag firade detta. (Dock var det dagen innan, men vi förberedde.)

Jag, min syster och pojkvän testade att göra brownies och nu ska jag visa er hur vi gick till väga! 
Du behöver:

2 ägg

2 dl Farinsocker

100 gram smör eller margarin

100 gram mörk choklad

1.5 dl hackade valnötter

1 msk vaniljsocker

2 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1. Först tar ni fram sakerna som ni ska använda så ni är säker på att det finns hemma!
2. Äggen och farinsockret vispar ni luftigt.
3. Den mörka chokladen smälter ni  ett vattenbad.
4. Lägger upp formar på en plåt.
5. Ni smälter matfettet och häller i äggblandningen. När chokladen är smält blandar ni i den i smeten.
5. I en annan skål blandar ni bakpulvret, mjölet och vaniljsockret noga.
6.Häll i mjölblandningen i det lite i taget och vispar upp det. Vill ni ha valnötter i så är det nu som de ska i. (Vi valde att avstå)
7. Fyll formarna med smeten till ungefär hälften.
8. Slicka av slevarna.
10. Låt kakorna gräddas i mitten av ungen i 200 grader i ca 10-12 minuter beroende på hur kladdiga ni vill ha de.
11. Sen eftersom att det va en speciell dag så ville vi lyxa till det med lite rosa grädde som vi spritsade på.
12. Vi hällde sedan på söta hjärtan som dekoration. Jag rekomenderar detta starkt!
De blev hur goda som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0