< /head>

Norra-rycket 25/1

Idag var det säsongens andra tävling. Det var Nora-Gyttorp som arrangerade tävlingen 'Norra-rycket'. Jag var inställd på att det skulle vara bättre fiske idag än vad det va igår, jag var ju verkligen inte nöjd med 661 gram..
Det började med att vi åkte från stugan med lätt snöfall och 4 minusgrader. Redan då kände jag att detta inte heller var min dag.
Det var blankis med endast lite pudersnö vid utgången. De flesta hade halkbroddar på skorna så de inte skulle trilla, men vad var det till för hjälp? Det spelade ingen roll om man hade det eller inte. Om man hade det så fastnade det ändå snö mellan dubbarna så man halkade runt som Bambi på hal is. Jag och Rasmus hade även hand om min syster idag med, då vi visste att vi inte kunde ta med henne på en långpromenad. Tur det. Jag fick ont i mitt knä fort så jag kunde ändå inte gå långt.
Det var riktigt segt fiske, segare än igår. Jag satt och fifflade med 'Blood-worms' för att få dessa små rackarna att fastna på kroken. Jag lyckades inte alls så bra och fick endast 464 gram och placerade mig som tvåa i gruppen äldre damjunior. Ronja fick upp 5 fiskar efter många om och men då hon bara haft sin krok i blöt. Trots detta fick hon ihop 178 gram och vann sin klass. Rasmus kämpade ihop 388 gram och kom två i sin klass. Pappa fick 1300 gram. Och även andra från Lidköping var med men det var ingen som placerade sig bra mer än Charles Fasth som fiskar i veteran-klassen fick någon bra placering, dock kunde jag inte uppfatta varken vikten eller placeringen.
Vi hörde att det var många som fick göra sjukhusbesök.. Någon hade fått hjärnskakning, någon hade brutit armen och en trillade så armbågen började blöda riktigt illa. Detta hör inte till det vanliga.
Kamera ; Nikon D40
Plats ; Kopparberg
Fotograf ; Matilda Leijon
Datum ; 15 januari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0