< /head>

Lurigt fiske på Östersjön

Lite halvtrött kan jag erkänna att jag var imorse när jag skulle gå upp ur sängen för att åka iväg och fiska då vädret inte alls var lockande. Jag, Rasmus och Tim styrde mot Filipstad innan vi svängde av ner mot Storfors.
Vi möttes utav snö och blåst på parkeringen och vi alla var medvetna om att det skulle blåsa ännu mer ute på sjön. Med en chansning följde jag och Rasmus med pappa ut på sjön då vi hört att det fanns chans till att det kunde finnas större fisk. Utan en enda känning och halvt genomfrusna efter 20 minuter bestämde jag mig för att ta med mig den sjuka Rasmus mot lä där vi fick igång fisken ganska direkt. Eftersom kylan var så hemsk fick man ta flera pauser så man kunde springa en sväng för att få upp blodcirkulationen. Dessa springturer tog ofta fart mot Rasmus för att värma honom och se ifall allt var okej med han. Dessa pauser kan ha vart avgörande för min placering i tävlingen, men var verkligen viktiga för mig. Jag valde att delta i dam-seniorklassen idag då jag såg att det var mer att kämpa för då. Drygt 1 hg skilde det mellan 1,2,3. De platserna knep Britt Lindgren 1714 gram, Laila Votolainen 1643 gram (förlåt om jag stavade ditt namn fel Laila) och jag 1604 gram! Även i denna tävling hade jag som mål att slå Britt. Med drygt ett hekto kvar tills det så är jag ändå otroligt nöjd med min insats. Att jag lyckades med detta svårfiskade. Stå ut med kylan. Jag lyckades få ca 130-150 otroligt små fisk.
Jag är stolt över min prestation!!


Kommentarer
Postat av: Tomas Leijon

Du skall vara nöjd för det var jättebra jobbat.
Britt är en väldigt duktig fiskare och att vara så jämn med både henne och Laila är bra gjort.

2013-02-10 @ 22:44:03
URL: http://tomasleijon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0