< /head>

Ett stycke Siamesisk karp

Börjar med att berätta för er att vi har vart vädigt upptagna nu i en veckas tid och jag inte haft någon kraft att skriva efter jobb. Men denna veckan, som även är den sista, kommer vi ha mer tid. Vi har endast två dagar till att jobba innan de är så snälla och ger oss två extra dagar ledigt innan vi ska hem. 
 
Paradiset än en gång.
 
 
Jag tänkte nu skriva lite om vårt andra pass vid vattnet för mig och Erik. 
Erik hade noga sagt åt mig tidigare att jag var tvungen att lära mig mer om hur utrustningen fungerade då jag tidigare inte hade en enda aning om hur någonting gick till. Jag gjorde min läxa som fixade så jag och Erik inte behövde sitta på samma plats när vi fiskade, utan vi kunde sitta en bit ifrån varandra.Vi började fiska vid halv tio efter en sovmorgon med finfrukost. Under frukosten berättade han för mig och alla andra att om han lyckades få en Mekong Mal över 100 lb så skulle han äta en av betesfiskarna rå.
Då jag fortfarande inte alls var 100 på hur allt fungerade så kom Erik över till mig och hjälpte mig med att kasta ut. Han gick tillbaka till sig och kastade även ut sitt. Inte tog det många minuter innan Erik krokade en Mekong Mal. Min första blick var inte på Erik, utan på hinken med betesfisken i. Mycket riktigt så var även detta en fisk över 100 lb. (han har fortfarande inte ätit fisken) 
 
Erik tillsammans med Jut och fisken som avgjorde en av hans lunchar. 
 
Sedan så gick jag tillbaka till min plats och slängde ut sakerna. Tiden gick och jag hade inte fått någon fisk då klockan var tolv. En guide gick förbi och frågade varför jag inte stod och drillade. Jag gav han ett snabbt svar tillbaka att det berodde på att han inte hjälp mig. Vi tog upp sakerna redo för att rigga om. Valet blev att fiska med endast en pellet på varje spö för att få lite variation än vad  många andra brukar fiska med. Jag hade endast två PVA-påsar hos mig som vi fyllde upp. Med hjälp av Jut så fick vi ut sakerna, dock inte dit vi ville. Men med tanke på att jag endast hade de PVA-påsarna hos mig så valde vi att testa där i ca 1 timma. hade jag inte fått något då så skulle vi kasta om på nytt. 
 
Erik drillar för fullt.
 
Jag satt ibak i skuggan för det var en varm dag. Efter ca 20 minuter så fick jag en känsla att jag snart skulle ha på någonting. Jag ställde fram stolen precis bakom mina spön och spännde blicken i vänsterspöt. Alarmet gav ifrån sig ett snabbt ljud som fick mig att hänga över spöt berädd på att göra mothugg. Bara några sekunder efter detta så ljuder alarmet som aldrig förr och lina dras ut. Snabb som jag är så stod jag upp och drillade fisken snabbare än ett ögonblink. Ropade tille Erik att det nu var min tur att få drilla. 
Även min tur att drilla. 
 
De första tre minutrarna så var det riktigt roligt, men sedan efter det så började spöt göra ont. Det tryckte alldeles för mycket för att jag skulle ha en chans att hantera det. Mycke klagomål samtidigt som jag verkligen njöt av att få drilla. Fick höra saker som om att det kunde vara sjöns största och allt annat. En kamp på ca15 minuter gjorde mig lagom mör i kroppen. Med hjälp av Chris som håvare så fick jag in fisken. Resultatet blev en Siamesisk Karp på 103 ib, vilket blir 47,38 kilo. Trött som jag var gick jag och satte mig hos Erik i en timma innan jag ens hade kraft att orka kasta ut mina saker igen. En otrolig fisk med sjuk kraft. 
Inväntar posering för foto.
 
103 ib Siamesisk Karp tillsammans med en utav guiderna somm fick hjälpa mig hålla upp fisken då min amuskler inte räckte till. 
 
Som sagt, starka fiskar. 
 
Senare kollade vi upp hur stor världsrekordet var då guiderna hade pratat om att det va nära. Det var hela 5.62 kilo från världsrekord. Obsekrivlig lycka.
 
 
 
Film på största delen av fighten.

Kommentarer
Postat av: Anette

Grattis till era erövringar.
Ta till vara på den sista tiden ni har kvar.
Hoppas ni får möjligheten att sitta själva bakom spöna någon mer gång innan hemfärd.

Fina bilder, till och med jag blir sugen på att få komma till Gillhams

2013-06-12 @ 21:00:48
Postat av: Tomas Leijon

Underbar fisk i paradiset.
Väntar med spänning på nästa rapport.
Hoppas ni får fiska någon av de extra ledighetsdagarna.
Längtar tills på måndag då jag får krama dig igen.

2013-06-12 @ 22:52:10
URL: http://tomasleijon.blogg.se
Postat av: Lena Petersson

Bra jobbat båda två.....snart dax att bege sig hem men ta nu till vara på de dagar ni har kvar och njut så ses vi på måndag morgon.
Hälsa sonen..... :)

2013-06-13 @ 09:00:02
Postat av: John Stone

WELL DONE Matilda,,great fish,,you never gave up,,,Excellent...Tight Lines... :-)

2014-04-26 @ 20:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0