< /head>

Historien bakom praktiken

Är nu hemma i Sverige efter fyra veckors praktik i Thailand. Det har vart fyra veckor av stor erfarenhet. Som ni alla vet så åkte jag tillsammans med Erik Petersson. Men vet ni hur jag fick jobbet? Om inte så ska jag berätta det för er nu. 
I september 2012 ingick jag i ett sponsoravtal med ProlineFishing. Någon vecka senare så fick jag ett namn på den andre personen som skulle sponsrad. Det var Erik Petersson ifrån Osby. Ganska tidigt tog vi upp kontakten och jag fick veta vilka otroliga kontaker denne kille hade. Kontakter i både Thailand och Norge kan inte vara sant för en som bara är 17 år. När han senare berättade att  han skulle till Thailand för att göra sin praktik och en länk till platsen skickades till mig och jag fick se bilder blev jag helt frälst. Han fick som svar 'Om du ska till Thailand för att göra din praktik så förstår du att du inte kan åka själv. Jag måste åka med dig ;-)'  Vi pratade inte mer om det den gången och jag gick och var lite sisådär smått avundsjuk. 
 
Två veckor senare så fick jag ett samtal av Erik då han snabbt berättade för mig att jag skulle få åka med han till Thailand på praktik. Jag skrattade och gjorde några fåniga ansiktsuttryck när han sa det. Senare kom det fram att det var sant, han försökte iallafall inbilla mig det. Tiden gick och var och varannan dag så pratade jag med Erik om detta utan att tro att det var sant. Han bollade fram och tillbaka med ägaren om tid och allt annat man behövde veta. Jag trodde han skämtade totalt över att jag skulle med. Jag började bli lite smått fundersam runt årsskiftet så jag mailade resorten för att fråga om det var någonting som de behövde veta om mig innan jag åkte dit. Fick ett svar tillbaka som avslutades med att det skulle bli kul att träffa mig. Trots detta så förstod jag fortfarande inte. Jag tog alla sprutor som behövdes. Och för varje spruta som jag tog så blev jag argare och argare. Det var ju helt i onödan som jag tog de, det är ju bara ett skämt. Det är för bra för att vara sant att få göra sin praktik i Thailand. 
 
Den 4 april 2013 så får jag ett samtal utav mamma. Hon säger med ganska uppspelt röst att min biljett till Thailand nu är bokad mellan den 19/5-16/6. Jag blev helt tyst och hon fick säga det än en gång till mig. När jag då förstod att det var sant så började jag dansa, skrika, skratta och bli helt uppspelt. Eriks mamma hade då hjälpt oss båda att boka biljett. 
 
Detta är en resa som jag aldrig kommer kunna tacka Erik tillräckligt mycket för. Jag vill att ni alla ska veta att det är Erik Petersson som har fixat allt detta åt mig, då menar jag allt. Det är en sak som kommer finnas med mig hela livet. Det är Erik som har mailat och frågat ägaren om det är okej att han tar med sig en till för att göra praktik. Det är Erik som har bokat biljetten. Det är Erik som ska ta på sig all berömmelse. Det  är Erik som är värd vad som helst för att ha gett detta till mig. Det är Erik som jag måste tacka ordentligt. Det är Erik som är en helt obeskrivlig människa som hjälpt mig. Tack Erik, tack! 
 
 
 
 
 
 
 
Tack Erik än en gång!
 

Kommentarer
Postat av: Tomas Leijon

Vi tackar också Erik för all hjälp.
Utan Dig hade vi inte fått vara avundsjuka på Er bägge under praktiktiden.
Tack Eriks Mamma med för hjälpen med biljetten.
Hoppas att vi träffas snart igen förhoppningsvis då bakom ett spö eller två.
Tomas och Anette

2013-06-20 @ 15:16:10
URL: http://tomasleijon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0