< /head>

Nytt personbästa!

I torsdags och fredags var jag ute och fiskade med några från klassen i en relativt ofiskad sjö, Igeltjärn. Det började med att jag och Gustav ville hitta på någonting att fördriva kvällen med. Vi tog med varsitt kastmetespö för att ta det lugnt. Redan när vi blyade flötet nappade det precis in till kanten. Trots detta satt vi i 1.5 timmar utan att få upp någon, sen fick jag upp detta nya PB för mig. PersonBästa på minsta mört. Jag fick upp fem stycken till innan vi bestämde oss för att gå hem.
I fredags drog jag med 3 andra killar dit och vi fick 43 stycken otroligt små mörtar!


Kommentarer
Postat av: Tomas Leijon

Att få så små fiskar är en prestation i sig.
Om ett par veckor använder du nog dessa för att fånga agnet till de du skall fiska.

2013-05-05 @ 09:37:39
URL: http://tomasleijon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0