< /head>

Ismete efter abborre

Idag for jag iväg på mitt allra första ismetepass riktat mot abborre som jag vanligen pimplar efter. Kul att testa på någonting nytt då det även inte blir sista gången jag kommer göra det. Tyvärr efter Isaks lilla tur i diket så kom vi ut aningen sent, men det var skönt att se att vi kunde fiska så länge som till fyra innan mörkret började komma. Det var väldigt mycket aktivitet och vi fick springa massor i den djupa snön som nästan nådde över kanten på våra powerboots. En kul dag på isen helt enkelt!
 
 
Viktor kunde inte vänta så han drog igång med en gång.
 
 
Janus och Torsten väntar på att få sätta ut sina spön. 
 
 
Vid utsättningen av tredje spöet fäller det på Isaks andra spö och dagens största randiga krigare kom upp. 
En abborre på 900 gram. Snyggt! 
 
 
Dags för mig och Torsten att sätta ut våra spön. 
 
 
Detta med värmlänningar och mat.. 
 
 
Snön som enligt rapport inte skulle finnas idag var allt med oss hela dagen. 
 
 
Sikten under vissa delar av dagen var inte så bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0